5 okt. 2018

Samuel Ljungblahd tar fajten mot pessimismen

- Dagen -
För första gången på tre år släpper Samuel Ljungblahd nytt material. För Dagen berättar han om det nya soundet, gospelns behov av föryngring och varför han alltid är så glad...


Om man har kommit i kontakt med gospel de senaste 20 åren är det inte konstigt att man vet vem Samuel Ljungblahd är. Han har sjungit på prinsbröllop, hyllats i ”Så ska det låta”, spelat i stora kyrkor i USA och inspirerat otaliga svenska församlingar att sjunga gospel.

Jag frågar honom hur det känns att vara hela Sveriges gospelprofil.

– Jag är väldigt glad över det. Det är ett medvetet val att syssla med gospel. Många sa att jag kanske skulle satsa på annat, men det är det här jag gör, det här är min tro och sättet jag utövar den på.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: