23 apr. 2021

DAGENS ANDAKT, den 23 april

 

”Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. ”  (Joh 3:16)

Hon satt och tuggade tuggummi medan hon lyssnade till Bibelundervisningen. Fötterna hade hon placerat högt på ryggstödet framför. Ungdomskonferensen hade hållit på några dagar och nu undervisade jag om hur man blir frälst. Jag talade om de två villkor som står i Rom 10:9 för att man ska kunna bli frälst. Man måste tro att Jesus lever och så måste man vara villig att bekänna honom som Herre i sitt liv, det vill säga att låta honom bestämma över mig. Plötsligt höjde hon rösten och sa: ”Jamen så lätt är det ju inte”. Jag kontrade med att. ”Jo så lätt är det”. Hon såg tvivlande på mig och jag avslutade undervisningen. I konferensens avslutningsgudstjänst, någon dag senare, hade vi en ínbjudan för dem som ville komma fram och bli frälsta. Min glädje var stor när jag såg henne bana sig väg fram mellan alla ungdomar för att få uppleva undret i sitt eget liv.  Där och då fick hon uppleva frälsningen.

BÖN

Herre, du vill ha gemenskap med varenda människa. Ingen är oviktig för dig. Du dog för att alla människor ska kunna bli frälsta om de bara vill. Hjälp mig att idag leva så att någon enda människa får lust att lära känna dig.

Inga kommentarer: