29 juni 2021

“Jesus började hjälpa mig i vardagen”


Igår kunde vi läsa i Dagen om en av våra fantastiska socialarbetare på Frälsningsarmén i Västerås. Hon berättar om sitt gudsmöte och sitt arbete i dag (Låst artikel i Dagen: https://www.dagen.se/familj/jubilar/2021/06/28/jesus-borjade-hjalpa-mig-i-vardagen/)

"Susanna Nordberg är uppvuxen i en troende familj som fem generationer bakåt tillhört Frälsningsarmén. Men hennes egen gudsrelation väcktes till liv på allvar först när hon fyllt 45.

Då fick hon, vad hon själv beskriver som, ett radikalt gudsmöte. Hon hade länge bett att få konkreta bevis från Gud och han tog tillfället i akt i samband med att Susanna var nyopererad.

– Jag var svag och sängliggande. För första gången hade jag tid att stilla mig så jag kunde höra hans röst.

– Jag fick uppleva hur Gud började prata med mig. Jag hade inte räknat med att Jesus är på riktigt, men han började hjälpa mig i vardagen."

Inga kommentarer: