15 juni 2021

Vittnesbördet: För Cilla är livet ett äventyr

 


- Från Inblick -
"Hon kände sig ensam och otillfredsställd och började fundera på Gud och existentiella frågor. Då hände något oväntat.
– Jag sitter i mitt vardagsrum och ber en bön till en Gud, som jag inte vet om han ens finns. Jag uttryckte mig ungefär så här: ’Gud, bevisa om du finns på riktigt, för då vill jag veta det’. Då är det som om någon sätter sig bredvid mig i soffan och jag bara vet att det är Jesus. Plötsligt bara visste jag, utan minsta tvivel, att jag inte behövde söka längre. Jag hade hittat rätt, säger Cilla och hennes ögon glittrar.

Varje dag gick Cilla förbi Lugnetkyrkan på väg till och från Lugnets idrottsarena och friluftsområde. Eftersom hon inte hade någon erfarenhet av kyrkor hade hon fördomar om tråkiga hallelujamänniskor som går till kyrkan varje söndag. Hade de verkligen något riktigt liv?
– Efter min upplevelse av Jesus ville jag ändå ha kontakt med någon kyrka så därför gjorde jag ett besök i Lugnetkyrkan. Redan från början sprack mina fördomar, för alla var jättegulliga och jag kände mig välkommen från första början. Jag började en Alphakurs om kristen tro och uppskattade samtalen, gemenskapen och mysiga franska middagar".

Läs mer här: https://www.inblick.se/livsberattelser/for-cilla-ar-livet-ett-aventyr/5579

Inga kommentarer: