24 aug. 2021

Robert bad om tecken från Gud

 När Robert var fem år hände något som sårade honom på djupet – hans föräldrar skildes. Han fick träffa sin mamma endast varannan helg. – Mitt liv rasade. Jag blev väldigt bitter på allt som hade med kärlek och det motsatta könet att göra, berättar Robert.


Robert Ortiz är född och uppvuxen i Mariestad av en spansk pappa och en serbisk mamma. Det fanns ingen kristen tro i hemmet under hans uppväxt. I efterhand har han fått veta att mormor är troende ortodox kristen. (Foto Petter Allgulin)

- Från Jesus.se -
Mörker och ångest fick ett grepp om Robert. Han kunde känna att han ville vara med i krig och döda folk. Några månader efter separationen talade Robert direkt till Satan: ”Kom in i mitt liv. Jag vill aldrig veta av kärlek”.

– Jag kände då en mörk närvaro som kom in i mitt liv, berättar Robert.

Hat och misstro mot andra växte. Han fick en missriktad bitterhet mot sin mamma och föraktade det motsatta könet över lag. Robert var också rädd att hans kompisar skulle bedra och överge honom. Att gifta sig i framtiden var helt uteslutet.

Läs mer här:  https://www.inblick.se/livsberattelser/robert-bad-om-tecken-fran-gud/5715

 

Inga kommentarer: