17 aug. 2021

VITTNESBÖRDET: ”Så kom Jesus – och sedan dess har han varit här”


- Världen idag -

Under namnet ”Hej Sonja” bloggade Sonja Alriksson (då Abrahamsson) för Nöjesguiden och Mama och hade närmare 15 000 följare på Twitter. Samtidigt som hennes inlägg ofta var humoristiska, mådde hon allt sämre och funderade på att avsluta sitt liv... 

... Samtidigt mådde Sonja själsligt dåligt och sökte efter meningen med livet. Hon var uppe om nätterna och läste alla nyandliga böcker hon kunde komma över.

– Jag var så hungrig på att få veta vad hemligheten var. Jag minns att jag undrade: ”Tänk om det fanns en enda bok som jag kunde fokusera på resten av mitt liv”, säger hon.
Sonja upplevde en inre stress och kunde aldrig känna sig riktigt glad. När det var som värst, undvek hon all mänsklig kontakt och insåg att hon varit deprimerad under hela sitt vuxna liv.
Till slut orkade hon inte mer och skrev på sin blogg att hon ”måste välja mellan att leva eller att dö”.
 

Inga kommentarer: