14 jan. 2022

Letar du efter något bra att läsa

 

Så här skrev en norsk frälsningsofficer som just hade läst Ruts bok:
"Jag har nästan läst färdigt Ruts bok,´Dags att reflektera´. Du sätter fingret på många saker som det kan vara svårt att tala öppet om idag. Det är bara de som vill leva i ett förpliktigande lärjungaskap och som håller sig till Guds Ord, som kommer att tycka om boken. Jag upplever boken som rannsakande, men också renande. Den ställer mig inför ett val. Jag upplever verkligen Guds Ande i det du skriver. Jag skulle önska att boken blev översatt till norska. Den skulle vara en bra bok att ge människor som söker sanningen med sitt liv. Tack Rut för ditt ärliga och uppriktiga Herrens budskap".
(Den norske frälsningsofficeren som dessutom är divisionschef skrev det naturligtvis på norska).

Ruts nya bok kom ut förra året. Den kostar 160:-

Inga kommentarer: