3 maj 2024

Ella blev nyfiken på systerns nya tro


(Ella är tacksam till Gud för att hon fått ett sådant bra liv som hon har idag. För drygt två år sedan blev hon kristen. Foto: PRIVAT. Text: Petter Allgulin)

"Kort efter att Maja funnit sin tro kom Ella hem till Maja och träffade Emil, som hade varit med och lett Maja till Jesus. De berättade om sin tro på Gud, om Bibeln och om sina egna upplevelser. Ella lyssnade och reflekterade.

”Har du ont någonstans?” frågade Emil.

Ella hade ganska rejält ont i sin axel efter att ha burit en tung väska. Det gjorde ont bara man nuddade axeln. Emil sa att Maja kunde be för henne.

– Jag var skeptisk. Och Maja blev obekväm av situationen, berättar Ella.

Maja tog steget att be en enkel bön för sin systers axel.

– Jag märkte att all smärta försvann och jag blev så chockad att jag började gråta.

Ella var länge i ett chocktillstånd och de fortsatte samtalen om Gud i flera timmar. Ella klämde mycket på sin axel men kunde inte hitta någon smärta längre.

– Jag blev mycket intresserad av att höra allt de hade att säga och fick en frid i min kropp. Det blev ett stort Gudsmöte som förändrade så mycket för mig. Jag fick många svar på mina frågor."

Läs mer här:
https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/ella-blev-nyfiken-pa-systerns-nya-tro

Inga kommentarer: