7 maj 2024

Vittnesbördet: Kenny kände Guds närvaro i fängelset



 Kenny var mobbad och blev själv en mobbare. Idag lever han för Jesus och har
ett upprättat liv.
Från Inblick Foto: PRIVAT Text: Eva Marklund

"..... Kontaktmannen körde Kenny till anstalten, men innan han släppte av honom gav han honom boken ”Bara ljuset kan besegra mörkret” av Sebastian Stakset.

– Jag tog emot boken men sa: ”Vad ska ett litet papper kunna göra åt min situation?”

Kenny hamnade nu i isoleringscell i en månad. Först ställde han boken i fönstret i cellen, men efter två, tre dagar började han läsa på baksidan om Sebastians omvändelse.


Gudsnärvaro i rummet

– Då tänkte jag: ”Kan han så kan jag.” När jag fortsatte läsa märkte jag att jag upplevde något jag inte kunde förklara. Jag trodde att det var en psykos, men när jag berättade för sjuksköterskan vad jag upplevt föreslog hon att jag skulle träffa en pastor.

När Kenny berättade vad han upplevt för pastorn, sa denne till honom.

– ”Jesus har hittat dig, Kenny.” Jag började gråta. Allt hat, all skuld och skam bara sköljdes bort, berättar han.

– Så fort jag sedan öppnade boken eller läste Bibeln kom den starka närvaron tillbaka.

Han började ställa frågor till Jesus och fick insikter om sitt liv. Han började kallas Jesus-Kenny av sina medfångar och fyllde sitt rum med upptejpade tidningsurklipp och böner som han fann i tidningar på fängelset. (Kanske var det Inblick)

– Jag hade testat andra sätt men detta var en total kärlek, inte som vanlig mänsklig kärlek.

Läs mer här:
https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/kenny-kande-guds-narvaro-i-fangelset

Inga kommentarer: