12 feb. 2021

Vittnesbördet: Cecilia blev helad från obotlig psoriasis


Första gången Cecilia Christensen hörde Jesus tala satt hon vid sitt köksbord i sin villa. – Det var en fysisk röst och jag tänkte: ”Va!? Finns han?” säger Cecilia.

Att höra Gud tala var en omtumlande händelse, men samtidigt var rösten som Cecilia Christensen hörde lugn.
– Han sa: ”Frukta inte, var inte rädd”. Då förstod jag att det var han och att jag inte bara inbillade mig röster för att jag var så trött och utmattad. Jag hade ju bett Gud att beröra mig och tala till mig.
Cecilia växte mer eller mindre upp i Svenska kyrkan. Hennes pappa var präst och hon hörde många predikningar och kunde många psalmer.
– Jag trodde att Gud fanns. Men den där Jesus kunde jag ju vänta med att prata med tills jag fick det jobbigt, tänkte jag. Jag vågade inte riktigt tro att han levde.

Cecilias föreställning om att vara kristen handlade om att vara snäll, sköta sig och ha ett gott hjärta.
– Jag visste inte att man kunde ha en nära relation till Gud. Jag hade aldrig gett honom hela mitt liv.
När Jesus talade till henne vid köksbordet var hon inne i ett svår period av sitt liv.

– Jag hade små barn, höll på att sluta röka, jobbade mycket och hade problem i äktenskapet....

Läs mer här: https://www.inblick.se/livsberattelser/2021/01/28/cecilia-blev-helad-fran-obotlig-psoriasis

Inga kommentarer: