14 juli 2022

DAGENS ANDAKT, den 14 juli

”…ni har inte behållit hans ord” (Joh 5:38)

Under vår tid på skolan, hade jag en del pianoelever. I början av en termin kom en ung flicka och frågade om hon inte kunde få lära sig att spela piano. Jag var tveksam eftersom jag redan hade så många elever som jag kunde ta emot, men hon fortsatte att tjata. Till slut kom jag överens med henne om att hon skulle få en tid då hon skulle få sin lektion varje vecka. Men det visade sig att fastän hon sa att hon ville lära sig spela så prioriterade hon sin tid så illa, att under de nio månader som skolåret varade kom hon bara till lektionen en enda gång.

Ibland är vi kristna som hon. Vi säger till Jesus att vi vill lära av honom.  Vi sjunger och ber: Jesus lär mig bedja, Jesus lär mig tro, Jesus lär mig älska. Men när det kommer till kritan är vi inte beredda att vara elever och lägga ner kraft och energi på att verkligen lära.

BÖN
Jesus lär mig att verkligen bedja
Jesus lär mig att verkligen tro
Jesus lär mig att verkligen älska
Att älska så som Du.    

Inga kommentarer: