21 juli 2022

Våga släppa kontrollen och bjud in den helige Ande


- Från Världen idag -
För några år sedan fick jag en syn ifrån Herren, något jag bara fått ett fåtal gånger i mitt liv, men jag minns den som om det vore i går.

Min man Marcus och jag var ute på missionsfältet, fullt upptagna med att predika. Mellan alla möten gick mina tankar till kommande helg, då jag var inbjuden att tala på en kvinnokonferens. Jag minns att jag, något stressad, funderade fram och tillbaka på vad jag skulle tala om vid de sex predikotillfällen som helgen skulle innebära.

Då fick jag 
synen. Jag såg mig själv gå fram och tillbaka på något som liknade en gångbana, fullt upptagen med att be, fundera och planera. Efter att ha gått fram och tillbaka ett par gånger dras min blick till en bänk vid sidan av gångbanan. På bänken sitter någon och dinglar med benen, sysslolös.

När jag äntligen stannar upp inser jag att det är den helige Ande. När han får min uppmärksamhet säger han lugnt och stilla: ”Säg bara till om du behöver mig.” Och så var synen över....

Läs mer här: 
https://www.varldenidag.se/bonekronika/vaga-slappa-kontrollen-och-bjud-in-den-helige-ande/repvey!HwZsw7infDCNdt4h5nqQ/

Inga kommentarer: