5 juli 2022

DAGENS ANDAKT, den 5 juli



”Vi förkunnar, som det står i skriften, vad inget öga sett och inget öra hört och ingen människa anat, det som Gud har berett åt dem som älskar honom.”
(1 Kor 2:9)

George Bernard Shaw har sagt följande:
En del människor betraktar verkligheten, så som den är och frågar - Varför?
Jag drömmer om ting som aldrig varit och frågar – Varför inte?

Jag önskar att vi kristna skulle ha samma visionära tänkande. Vi behöver inte vara instängda i nuets tillfälliga begränsningar och gå och fundera över varför tingen är så eländiga. Jag tror att Gud vill att vi ska tänka stort. Jag tror att han vill att vi ska dela hans himmelska visioner och fråga - Varför inte? Inte för att vi är så duktiga eller kan uträtta så mycket i oss själva, men för att vi tillhör en mäktig Gud, som håller hela världen i sin hand, och som bekänner sig till och ger sin kraft åt den som litar på honom. ”Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft” (Fil 4:13).

BÖN

Jesus, tack för att du har tänkt och planerat något underbart för varje människa som vill följa dig. Hjälp mig att leva i positiv nyfikenhet inför vad du har i beredskap för mig idag, en beredskap att möta de människor du vill sända i min väg och de utmaningar som du vill att just jag ska ta tag i.

Inga kommentarer: