6 juli 2022

Del 2 - Ett försök till helhetsbild


Avsnitt 10: Introduktion till del 2

I del 1 av den här boken har jag försökt att samla de flesta uttalanden i Nya Testamentet om den sista tiden och om Jesu återkomst.

Det blev en lång uppräckning av vad Jesus och författarna till Nya Testamentet skriver. Jag har försökt att göra detta utan spekulationer.

Då vi nu börjar med Del 2, betyder det inte att spekulationerna kommer att översvämma resten av boken.

Här ska jag, med utgångspunkt av informationen i del 1, försöka att teckna en helhetsbild av vad som kommer att hända under den sista tiden.

Jag gör inte anspråk på att detta är den enda och fulla sanningen. Jag tror att vi alla kommer att bli förvånade då Jesus kommer tillbaka. Men här kommer mina egna reflektioner över den sista tiden och Jesu återkomst.

Jag fortsätter att lägga ut ett avsnitt varje måndag - onsdag - fredag.

Inga kommentarer: