2 sep. 2021

Dagens andakt, den 2 september


”Därför måste vi desto mer ge akt på det vi har fått höra, så att vi inte tappar kursen”
(Heb 2:1)

”Vad hindrar att din församling växer? Finns det någon där, som Herren vill att just du ska visa kärlek, genom en speciell omtanke?” Han sa´ så predikanten. Omedelbart visste jag, inte bara vem jag skulle sträcka ut handen emot, utan också vad jag skulle göra. Jag skulle köpa en enkel blomma, skriva ett kort med några vänliga ord och lämna till ett ungt par.

Jag följde Herrens maning, och det blev inledningen till en lång vänskap och ledde fram till att två unga människor idag är hängivna medarbetare i Guds rike.

Att höra och att lyda är två viktiga ingredienser i tron. Fåren hör herdens röst, och de följer efter den rösten, för annars kommer de att gå vilse.

BÖN

Herre hjälp mig att känna igen din röst, när du talar till mig idag. Och hjälp mig att göra det du ber mig om. Tack att jag får vara din med-arbetare!

Inga kommentarer: