14 sep. 2021

VITTNESBÖRDET

 


Fyllde tomrum med droger

– Ända sedan jag var liten hade jag känt ett tomrum i bröstet. Jag hade försökt fylla det med spännande saker, alkohol, slagsmål, allt möjligt. När jag tog amfetamin kändes det som om tomrummet fylldes.
– Jag blev fast med en gång, för jag ville verkligen ha amfetamin igen. Jag tyckte att jag mådde bra av det. När jag drack blev jag odräglig och började slåss, nu kunde jag ta amfetamin och samtidigt sköta jobbet. Det blev som en kärleksrelation.
Men amfetaminet kostade pengar och Thomas drogs in i kriminalitet för att finansiera sitt missbruk.
– Det tog inte så många år förrän jag knarkat bort familjen, min dotter, jobbet, körkortet. Jag blev av med allt.
Thomas gjorde sig skyldig till stölder, bedrägerier och narkotikabrott. I häktet i Mariestad fattade han ett ödesdigert beslut.
– Jag tyckte att jag hade en fot i varje läger och kunde inte fortsätta på det viset, så jag bestämde mig för att bli kriminell på allvar. Jag överlät mig till mörkret. Efter det blev livet sämre och sämre. Under 20 års tid åkte jag in och ut ur fängelser och jag har nog suttit tio år effektiv tid i fängelse. Dessutom har jag varit på massor av behandlingshem.

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/thomas-fick-jesusmote-i-haktet/

Inga kommentarer: