19 okt. 2021

VITTNESBÖRDET: Therese blev en helt ny människa


 - Från Jesus.se
Som tonåring tyckte Therese att kristna var osmarta och hade ologiska resonemang. Trots det följde hon med en klasskompis till en kristen konferens. Där fick hon uppleva Guds närvaro och omsorg. Ett halvår senare blev hon andedöpt. – Det förvandlade mig och var den bästa dagen i hela mitt liv, det största som någonsin har hänt mig. Det går inte att jämföra med någonting som jag varit med om varken före eller efteråt, berättar Therese för Inblick.

Therese Johansson är uppvuxen i en liten by i Jämtland där hon bodde med sin mamma och storebror. Barndomen var trygg.
– Jag hade jättefina vänner och en kärleksfull familj. Ändå handlade mycket om att försöka vara bra nog. Speciellt sökte jag bekräftelse från killar i tonåren, berättar Therese.
Om helgerna var hon ibland på fester och drack alkohol. Efteråt kändes det tomt på insidan och om kvällarna kunde Therese gråta över sitt liv.

Kristen klasskompis
I åttan kom en ny tjej till Thereses klass. Ganska snart märkte klassen att hon var kristen. I början var de nyfikna och undrade om hon bad och läste Bibeln. Men efter några månader vände sig några i klassen mot Noomi.

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/therese-blev-en-helt-ny-manniska/

Inga kommentarer: