- Jonas Adolfsson på ledarsidan i Världen idag -
(Bildtext: Innehållet i SVT:s nya tävlingsprogram Drag Race Sverige är gravt sexualiserat och inkluderar de obligatoriska gliringarna mot den kristna kyrkan, påpekar ledarskribenten. Foto: SVT)
Snusk och förvirring på bästa sändningstid. Så kan man utan överdrift beteckna SVT:s nya tävlingsprogram Drag Race Sverige. Innehållet är gravt sexualiserat på ett sätt som SVT knappast hade tillåtit sig i andra situationer. Men när nya livsstilar ska saluföras spar man inte på krutet.
I tv-publiken finns barn, troligen i mängder. Och det verkar också vara helt i linje med SVT:s plan. Inför premiäravsnittet av Drag Race Sweden valde nämligen Mello – SVT:s stora familjeprogram – att göra reklam för programmet, som sändes direkt efter melodifestivalen.
Omdömeslösheten hos SVT är här påfallande.
Läs mer här: https://www.varldenidag.se/ledare/omdomeslost-nar-svt-gor-pr-for-dragqueens/repwbi!3pgycTe4a5KkokpdTwcAw/
...och här: https://www.varldenidag.se/nyheter/svt-storsatsar-pa-dragqueens-kritiseras-for-sexism/repwcf!ebFE55NWrtRbOYnvXpKVJg/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar