27 nov. 2021

Dags för julgrytorna

 


Så var det dags för julgrytorna igen. Musikkåren kommer att spela vid julgrytan på lördagarna framöver, men det är inget som hindrar att vi tar med oss instrument även övriga tider.

En av dem som stod tillsammans med mig (Han syns inte på bilden eftersom han tog kortet) påstår att det kom in mycket mer pengar de stunder då jag spelade kornett. Jag trodde det skulle vara tvärtom. Jag trodde att de bara skulle våga sig fram till julgrytan då jag var tyst. 

Jag sa det inte. Men jag tänkte jag skulle säga till dem som passerade "Om ni inte lägger pengar i grytan kommer jag att spela igen". Men jag sa det inte! Det är inte säkert att alla skulle förstå mitt sätt att skämta. Dessutom är självbehärskning en del i Andens frukt (Gal 5:22-23). 

/PB

Inga kommentarer: