21 nov. 2021

Tidig söndagsmorgon den 21 november

 


Tidig söndagsmorgon i Västerås den 21 november

Nu börjar det bli riktigt mörkt. Men det dröjer inte många dagar innan det vänder och vi går mot ljusare tider. 

Den gångna veckan har vi haft mentorssamtal med officerare (inte så speciellt ovanligt) och vi har varit med då vår hemgrupp samlades (inte lika vanligt, men fantastiskt givande att träffas varannan vecka).

Under sommaren/hösten har Rut översatt en engelsk bok till svenska på uppdrag av det kristna bokförlaget Semnos. Boken är en andaktsbok av Sarah Young som har skrivit några av världens mest lästa andaktsböcker och som sålts i över 30 miljoner exemplar.

Boken heter "Jesus lyssnar" och släpps den 7 december. Du kan läsa mer om boken i vår webbshop på "rupeba.se". Den kostar 150:- och det går att beställa  redan nu. Det kan vara ett bra julklappstips för någon!

Nu i helgen fick vi också besök av äldste sonen med sina två äldsta söner. Äldste sonen hämtade upp den ena sonen i Eskilstuna och den andra sonen i Stockholm och så sov dom över hos oss. På lördagsförmiddagen åkte dom vidare på äventyr och sonens söner visste ingenting om vad de skulle få vara med om under dagen. Rut och jag hade för en tid sedan fått reda på hemligheten och då vi talade med sonen tidigare i veckan var han orolig att jag skulle försäga mig och tala om för sonens söner vad de skulle vara med om under dagen. Jag lugnade honom med orden "Det kan jag inte göra. Det har jag glömt för länge sedan". Det har sina fördelar att bli gammal. Man kan inte avslöja hemligheter som man har glömt.
(Bilden: Från höger till vänster: vår äldste son, hans äldste son, hans näst äldste son)

Men nu är det söndagsmorgon och senare under dagen ska vi gå på gudstjänst på Frälsningsarmén i Västerås.

Med önskan om en ny underbart välsignad vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: