7 nov. 2021

Tidig söndagsmorgon den 7 november

 Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

VI FYLLER 150 ÅR!
150 år låter väldigt mycket, men det är faktiskt sant. Vi håller på att fylla 75 år var. Femtiotvå av dessa 75 år har vi varit gifta. Med varandra.

Den äldre av oss (jag) fyller före årsskiftet och den yngre (Rut) fyller efter årsskiftet. Vi kommer att vara bortresta under respektive högtidsdag men planerar att ha "Öppet hus" för släkt och vänner lördagen den 8 januari.
- Om du räknar med att komma kan du skicka ett mejl till peter@rupeba.se, så återkommer vi med mer information om dagen.
- Om du vill ge en gåva kan du skicka den till Frälsningsarmén i Västerås på Swish 123 653 73 69 eller Plusgiro 56 65 72-4. 
 
Under veckan har jag också hunnit med ett mentorssamtal med en av våra unga officerare. Vi har många fantastiska kårledare i Sverige!
 
Under veckan har jag också läst färdigt Flavia Perez bok "FLAVIA i skuggan av kartellen". Min kommentar till boken är: "LÄS DEN". Eller som Sebastian och Isabella Stakset skriver i förordet: "Har du haft ett tufft liv? Läs den här boken. Kämpar du? Läs den här boken. Tror du att det inte finns något ljus i slutet av tunneln du befinner dig i? Läs den här boken."

 
Du kan också lyssna på en halvtimmes intervju med Flavia i Sveriges Radio här:
https://sverigesradio.se/avsnitt/pappa-sitter-inne-det-var-normalt-for-mig
 
Ha en välsignad ny vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: