2 nov. 2021

Jonas satt fast i drogmissbruk


- Från Jesus.se -
Ishockeyn var livet för Jonas Karlsson. Men när han i 25-årsåldern lade skridskorna på hyllan och slutade med hockeyn så ersattes all tid han lagt ner på träning och tävling istället av ett intensivt festande där drogerna snart gjorde entré. Ett andligt sökande ledde honom omsider till Jesus och idag reser Jonas land och rike runt och predikar på gator och torg om Jesus.

– Jag hade ingen aning om vad det innebar att ta emot Jesus i sitt liv, men när pastorn kom hem till mig igen så berättade jag för honom att jag ville ta emot Jesus. Vi bad tillsammans och han hjälpte mig att be frälsningsbönen. Jag bad den bönen av hela mitt hjärta och det bara small i mitt inre när den helige Ande fyllde mig. Jag kände mig helt ren, som ett barn, och skrattade och grät om vartannat.
– I samma ögonblick som jag blev frälst så blev jag totalt fri från allt missbruk av droger, alkohol, nikotin och porr och har inte haft en sekund av abstinens sedan dess.
Där och då bestämde sig Jonas för att han skulle berätta för alla han mötte om det underbara som han varit med om.

Läs mer här: https://www.jesus.se/livsberattelser/jonas-satt-fast-i-drogmissbruk/ 

Inga kommentarer: