9 nov. 2021

Förlåtelsen öppnade himmelriket


 - Från Jesus.se -
När Simon Ådahl var yngre såg han det övernaturliga som något otillgängligt som endast några få utvalda kristna kunde få uppleva. För knappt 20 år sedan började en resa som ledde till att bönesvar och oförklarliga vardagsmirakler blev en naturlig del av livet.

I dag är allt annorlunda. Vad var det som hände?
– Jag började leva i förlåtelse. Min oförlåtelse, där jag tyckte mig vara mycket bättre än alla andra, var det som blockerade livet inom mig, säger han i dag.

Den var julen 2001 på Teneriffa som den dramatiska vändningen kom. Hans fru Maria väckte honom på hotellrummet mitt i natten och sade att hon hade sett en man i rummet som presenterade sig som aposteln Matteus. ”Säg åt din man som sover att läsa min bok”, hade han sagt innan han försvann.
– När min fru – som då inte var kristen och inte hade en aning om vad en apostel var – frågade mig: ”Finns det en sådan bok?” förstod jag att det här var på riktigt, berättar Simon Ådahl, som började år 2002 med att läsa Matteus evangelium.
– När jag kom till kapitel 5 och vers 44 visste jag direkt vad det handlade om...

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/forlatelsen-oppnade-himmelriket/

Inga kommentarer: