14 juni 2022

VITTNESBÖRDET: ”Vänta inte – det finns mer!”


- Från Stridsropet -
Den otrygga barndomen ledde Anders Eriksson in i en värld av missbruk, våld och psykisk ohälsa. När han till slut bröt med detta hamnade han i kyrkan. Där mötte han före detta grovt kriminella som förvandlats av Guds kraft. Nu leder han andra till livet med Jesus.

Mammans blandmissbruk och föräldrarnas skilsmässa skakade om tillvaron rejält för Anders Eriksson.
— Jag var otrygg, orolig och stressad. Jag bodde mest med pappa men var med mamma på konstiga platser och sov i bilen ibland, berättar han.

Tidigt kom alkohol, hasch och snart även andra droger in i hans liv.

— Jag hade mycket ångest och ett stort hål av mörker som jag ville döva. Det var min lösning på mina känslomässiga problem, säger han.

Läs mer här: https://www.fralsningsarmen.se/karen-kyrkan/min-vag-till-gud2/container/vanta-inte--det-finns-mer/


Inga kommentarer: