20 maj 2023

DAGENS ANDAKT, den 20 maj

 

”De som skådar upp till honom ” (Ps 34:6 FB)

Varje vecka när vi städar hemma, vrider jag mina krukväxter ett halvt varv. De som ser mig undrar varför jag gör detta, men jag har upptäckt att när blommor sträcker sig mot ljuset. Och när blommorna sträcker sig mot ljuset händer det något med dem. Bladen och blommorna som varit vända mot ljuset får en särskild glans och skönhet. Det blir mycket friskare och klarare än den sidan som har stått vänd in emot det mörkare rummet.

På samma sätt kan vi människor sträcka oss mot ljuset som finns i Herren. Bibelordet säger att de som gör det får ansikten som strålar.

BÖN

Jesus påminn mig idag om att jag ska vända mig till dig så att din skönhet kan återspeglas i mitt liv till glädje och uppmuntran för andra i min omgivning.

Inga kommentarer: