6 nov. 2023

Bokpresentation. ANKOMSTBOKEN - En bok om Jesu återkomst




Varje måndag lägger vi ut en presentation på en av våra böcker. Idag handlar det om ANKOMSTBOKEN - En bok om Jesu återkomst. 

Vet du om att det inte finns något ämne som det talas mer om i Nya Testamentet än om Jesu återkomst. Och ända talar vi så lite om det i våra dagar. Det som får stor plats i Bibeln borde också få stor plats i den kristna kyrkan.

Alla som har bidragit till att skriva något i Nya Testamentet tar upp frågan om Jesu återkomst.

I den första delen av boken redovisar jag vad de olika författarna i NT skriver i boken och i den andra delen skissar jag upp ett troligt scenarium för vad som kommer att hända i förbindelse med Jesu återkomst.

Då jag började skriva den här boken tänkte jag ofta: "Kommer jag att hinna få boken publicerad  innan Jesus kommer tillbaka?" Jag hann. Och idag är vi närmare Jesu återkomst än någonsin. Jesus sa: "Var därför beredda också ni, för en stund när ni inte väntar det kommer Människosonen" (Matt 24:44).

ANKOMSTBOKEN kostar 160:- (PostNords porto tillkommer) och du kan köpa den i vår webbshop eller genom ett mejl till info@rupeba.se.

Inga kommentarer: